Back to Top

Vergelijk toestellen en abonnementen

Schuif voor meer

De officiële Lingo app review. Is Lingo terug van weggeweest met deze iPhone en iPad app? Wij hebben de Lingo app een week getest om tot een conclusie te komen.

Voor vele onder ons was Lingo een vast ritueel op de doordeweekse avond. Tot plotseling de stekker uit het programma getrokken werd en ze de vaste Lingo kijkers treurig op de bank achter lieten. Tot op een regenachtige dag in maart 2016 toen producer Pauzeplay en IDTV de Lingo app presenteerden.

Tip: Losse iPhone kopen - prijzen vergelijken

Bekijk ook: Abonnementen met iPhone vergelijken

Lingo app oude tijden herleven?

Nu is de vraag; voldoet de app aan de verwachtingen? Ik heb hem een week in gebruik genomen om te testen en om tot een conclusie te komen. Ik ben verrast!

Eerder schreven wij al over de aankondiging van de app en daarin kwam naar voren dat de Lingo app voornamelijk kan gaan werken als er genoeg spelers zouden zijn. In de Lingo app kun je online tegen willekeurige spelers spelen om zo ‘XP punten’ te verdienen. Dan is het natuurlijk wel belangrijk dat die spelers er zijn. Ik was verrast. Zodra ik druk op ‘willekeurige speler zoeken’ krijg je binnen luttele secondes een tegenstander voor je kiezen. Dit maakt het spelen leuk en aantrekkelijk.

Lingo app iPhone iPad

Gameplay Lingo app

Als eerste werd ik gekoppeld aan  ‘Anoniem2376’. Het was mijn beurt om het vijf-letterige woord te raden waarin we in totaal 5 rondes tegen elkaar zouden spelen. Dat werkt precies hetzelfde als in het Lingo tv-programma; goede letters krijgen een rode kleur, goede letters maar verkeerde plaats worden geel en ik krijg vijf kansen om het goede woord te raden binnen de tijd.

De eerste letter die ik cadeau kreeg was een ‘R’…denk…denk…denk… ‘Regel’? Nee helaas… Na vier keer proberen kwam ik op het woord ‘Roken’…. Lingo!

GROEN! GROEN! GROEN!

Ik had het woord goed geraden en kwam in het volgende scherm waar er naar ballen gegrabbeld moest worden. Om de ballen te laten schudden moet je met je telefoon schudden. Daar zat ik dus te schudden totdat ik een ons woog. Ik pakte een bal… Rood! Pech! De beurt ging nu over aan ‘Anoniem2376’. Ik kan haar een Lingo notificatie melding sturen met een bericht dat het haar beurt is. Erg handig want zo houd je het tempo in het spel.

Hoger niveau en meer XP

Iedere keer zodra ik een woord had geraden kreeg ik ‘XP-punten’. Met deze XP punten ging mijn niveau omhoog in de Lingo app. Ondertussen zit ik ook op level 5 met uitdagendere tegenstanders en lastigere woorden. Ik word beter en beter wat het vooral leuk maakt.

Conclusie ervaring Lingo app

De Lingo app is vergelijkbaar met Wordfeud. Online vrienden of onbekende uitdagen om vervolgens een potje de Lingo’en tegen elkaar. Je kunt, net zoals bij Wordfeud, berichten sturen tijdens het spelen om elkaar te motiveren of uit te dagen. De snelheid in combinatie met de online mogelijkheden maakt dit spel een leuk tijdverdrijf. Of deze Lingo app het gevoel van het originele tv-programma kan evenaren? Ik denk het niet.

Vergelijk toestellen en abonnementen

Schuif voor meer

Beste iPhone deals:

Staat je gewenste abonnement er niet bij? Ga naar de uitgebreide abonnementen met toestel vergelijker, inclusief filters en zoekwoorden, naar de uitgebreide Sim Only vergelijker, of naar de uitgebreide vergelijker voor losse toestellen.