Back to Top

Vergelijk toestellen en abonnementen

Schuif voor meer

Snapchat neemt de touwtjes strakker in handen wat betreft de regelgeving voor bedrijven die via Discover berichten plaatsen. Het Amerikaanse techbedrijf wil op deze manier nepnieuws eerder voorkomen en aanpakken. Positief nieuws!

Hardere nepnieuws-regels 

Het is met de nieuwe regels van Snapchat niet meer mogelijk voor bedrijven om misleidende of neppe informatie te plaatsen. Alle Discover verhalen moeten 100% echt zijn, zo niet wordt het geweigerd. Daarbij moeten de afbeeldingen die in het verhaal worden gebruikt aansluiten bij de inhoud van het artikel.  

Ook aan het plaatsen van deze afbeeldingen zijn nu strengere regels verbonden. Seksueel getinte inhoud is niet meer toegestaan, behalve als dit noodzakelijk is om de nieuwswaarde van het bericht te bewaren. Deze specifieke artikelen kunnen nu door gebruikers worden gefilterd zodat de jongste gebruikers dit niet meer te zien zullen krijgen.

Lees ook: Zo Faceswap je op Snapchat met afbeeldingen op je telefoon

Mooi voorbeeld is het bericht wat MTV van de week plaatste. Dit ging over de ‘dorstigste man op de wereld’ en daarbij hoorde een afbeelding van een schaars geklede dame. De man zelf was in het artikel volledig aangekleed in beeld gebracht en dus was er geen match tussen de vrouw en het artikel. Onder de nieuwe regels van Snapchat zou dit artikel dus zijn geweigerd.

snapchat

Tip: Losse iPhone kopen - prijzen vergelijken

Bekijk ook: Abonnementen met iPhone vergelijken

Waarom past Snapchat de regels aan? 

Snapchat doet dit om het zo aantrekkelijker te maken voor investeerders en adverteerders. Door nepnieuws eruit te filteren wordt het platform aantrekkelijker om te gebruiken wanneer je op de hoogte wilt blijven. Facebook kondigde eenzelfde soort beleid eerder ook al door zogeheten factcheckers in te schakelen.  

Lees ook: Snapchat filmpjes worden ruim 8 miljard keer per dag bekeken

Snapchat in Nederland 

Samen met Instagram behoort Snapchat tot de snelst groeiende social media platforms van het land. Afgelopen jaar (2016) gebruikten een kleine miljoen (960.000) Nederlanders de app Snapchat. Bij Instagram zijn dit er zelfs nóg meer; 1.9 miljoen Nederlanders. 

Beste iPhone deals:

Staat je gewenste abonnement er niet bij? Ga naar de uitgebreide abonnementen met toestel vergelijker, inclusief filters en zoekwoorden, naar de uitgebreide Sim Only vergelijker, of naar de uitgebreide vergelijker voor losse toestellen.


Vergelijk toestellen en abonnementen

Schuif voor meer